- Poor starv'ling bard, how small thy gains!
How unproportion'd to thy pains! -

woensdag 16 april 2008

POETRY SLAM DICHTER BIJ DE BAR - DELFT - DE UITSLAG - HOE MOOI EEN STOFZUIGERBUIS KAN GLIMMEN


Zes dichters waren er: Margriet Wagner, Jaap Montagne, Alex Franken, Reinier de Rooie, Bauke Steenhuisen en cobra.
Jury winnaar: Bauke
Publiek winnaar: cobra

In een aantal opzichten deed de avond me denken aan Festina...een sfeervol eetcafé, eigenaren en kokkie minnen de poëzie en dat straalt af op hun klanten.
Geen microfoon, geen probleem...er werd geluisterd, er werd gewaardeerd.

En cobra deed weer een nieuwe ontdekking... Bauke Steenhuisen dames en heren; onthoudt die naam.
Bauke studeert in Delft; Bauke kijkt scherp om zich heen, soms verwonderd, dan ontroerd...humor sleurt hij uit de meest onverwachte hoeken en gaten van de stad.

Ik houd het kort; laat liever de dichter aan het woord.
Leest u even mee met Bauke...

De stofzuigerbuis

Als ik thuis aan het eind van een dag bovenaan het trappenhuis geklommen ben glimmen mijn ogen dagelijks op van een verglijdende glans in het donker alsof een oog van een dier onder de kapstok mij heeft opgewacht.
Daar glanst een stofzuigerbuis door de nacht, mij toevertrouwend dat er dingen zijn die net als mensen bovenaan het trappenhuis te glimmen staan.

© Bauke Steenhuisen
uit: Metaflora
isbn 978-90-8570-236-8

Geen opmerkingen: