- Poor starv'ling bard, how small thy gains!
How unproportion'd to thy pains! -

dinsdag 11 november 2008

liefdevolle aandacht van bontebal voor 'geweldig gedicht' van max lerou - PROTHESE PAULTJE NU AL EEN KLASSIEKER

Grote waardering heeft de voormalige, a.k.a. bontebal, voor cobra's gedicht -prothese paultje-.
weemoedig denkt hij terug aan tijden van weleer; tijden waarin het nog wel eens voorkwam dat er een gedicht werd geboren in de schilderswijk


prothese paultje

een ieder die mij ken
weet dat ik aardig ben
maar ze motten echt niet
aan me katten kommen

ik sla ze de tyfus
die honden met een barkruk
of een bierfles
kan me niet verrotten
dat ze maar begrijpen
wat of dierenliefde is

verder ben ik lief en zach
ik luistert zelfs naar bach

© max lerou


Spijt heeft de voormalig dichter Bontebal alweer van zijn publicatie...weg is het berichtje dat hij eerder plaatste op zijn log. Handig toch dat internet; de impulsieve toetsenbordtoerist kan altijd weer zijn digitale vlakgom pakken en naar hartelust verwijderen.
Ach...

Geen opmerkingen: