- Poor starv'ling bard, how small thy gains!
How unproportion'd to thy pains! -

zaterdag 29 november 2008

stampvoetje - een prijsvraag

Ik citeer:

"Van waar al die gedichten? Ik ben erin getrapt. Er is een meneer die zich bijna alleen meer met mij bezig houdt op zijn weblog. Hoe zielig ben je dan? Waarom heeft laatst mijn weblog eruit gelegen? Omdat ik gekut van die meneer letterlijk op mijn weblog had gekopieerd. Zonder bronvermelding. Oké, foutje, als ik weer iets integraals van hem overneem, zal ik zijn naam erbij zetten. Nu alleen maar een citaat, dat je begrijpt dat ik steeds maar gedichten publiceer: ‘Gedichten deed hij nooit; in weerwil van de mythe dat we te maken hebben met een voormalig dichter, schreef hij slechts twee of drie mopjes die nog enigszins raken aan wat dan welwillend onder poëzie wordt verstaan.’

Hij is grappig, die meneer. Hij wil graag podia bestormen, omdat hij xxxxxxxx dat heeft zien doen, maar het lukt hem niet. Hij doet mee aan slamwedstrijdjes, dichters die tegen elkaar opbieden op achteraf podia. Ondergetekende heeft met zijn werk op het podium van Dilligentia gestaan, het mooiste theater van De Haag. In de Kleine Commedie. In het Spuitheater. In de Koninklijke Schouwbrug. En daar is die meneer zo jaloers op. En hij zal het nooit bereiken."

Nu de prijsvraag...de eerste die raadt van wie bovenstaande citaat afkomstig is ontvangt een door Cobra gesigneerde flyer van het NK Poetry Slam.


Geen opmerkingen: