- Poor starv'ling bard, how small thy gains!
How unproportion'd to thy pains! -

donderdag 22 januari 2009

minister ab klink - moordenaar van een generatie - privédomein of eigen dom?

R.J. Reynolds executive: "(...)we don't smoke the s***...we just sell it. We reserve that for the young, the poor, the black and the stupid."

Nooit, wel, bijna nooit reageer ik hier op wat er nu weer op de verrekijker was en nu doe ik het al voor de tweede maal in één maand en het jaar is nauwelijks begonnen.
Toch, soms kan ik mij niet helpen...een cobra is ook maar een mens.

Ab Klink is één van de strongmen uit de kliek Verbod tegen Genot.
Gij zult geen paddo's en gij zult niet roken in de kroeg, naast het elektronisch patiëntendossier zijn bekendste wapenfeiten.
Deugdzaam man. Goed christen. En souffleur van Balkenende...is zowat in zijn eentje verantwoordelijk voor het partijprogramma van het christelijk democratisch appèl.

Deze held van de moderne christendemocratie was te gast in de etalage van Mathijs van Nieuwkerk. En het was weer van een dijengeklets, een ouwe-jongens-krentenbrood...kortom gezellig.

Klink o zo principieel over het rookverbod: "je schaadt in feite de werknemers die er niet om gevraagd hebben (...)gisteren zei minister Guusje ter Horst: de vrijheid van de één eindigt waar de vrijheid van de ander begint(...)er anderen bij zijn die daar onvrijwillig aan blootgesteld worden ja dan..."

en dan weer Klink...dezelfde Klink, niet zijn broer, dat u niet denkt van 'zo he, die zullen wel veel herrie hebben thuis':

"verbod in auto roken vind ik te ver gaan. nee dat is een privédomein. Een auto is van jezelf"

Lust u nog een hapje hypocrisie of zit u zo wel even vol?

Hier spreekt de doener van fatsoen, die naast paddo- en coffeeshops liefst ook alle kroegen zou willen verbieden en omdat hij ook wel weet dat dat niet gaat lukken zoveel mogelijk trucjes verzint om het genot van verblijf in zo'n verderflijk oord tot een minimum te beperken.
Maar roken verbieden in een auto met kinderen, zoals is voorgesteld...nee dat gaan we niet doen...privédomein...

O ja meneer Klink, privédomein..dus dan mag je je kinderen en die van anderen blijvend schade berokkenen door ze te dwingen jouw smerige tabaksrook in te ademen?
U weet als minister van gezondheid niet dat de kindjes van diklippige ouders, de mongolen die roepen dat 'je je niet zo moet aanstellen', een veel grotere kans hebben voortijdig aan een ellendig einde te komen dan de bloedjes van ouders die niet roken waar de kleintjes bij zijn?

En dat ik dus straks bij de rechter als vrij man weg kom, nadat ik mijn kind heb verkracht of de pleuris geslagen omdat het kreng weer eens niet wilde luisteren...tsja privédomein hè, dan mag het.
Eigen dom.

Ik zal er nog eens een nachtje over slapen maar een burgerinitiatief lijkt mij wel wat. Als een malloot van groen slinks 40.000 handtekeningen kan verzamelen tegen het afsteken van een paar rotjes met oud en nieuw dan moeten 400.000 tegen systematische kindermishandeling, want daar heb ik het over, ook kunnen.
Of kent dit land nog meer diklippen dan ik al veronderstel?

Hoe dan ook, mocht Klink volharden in zijn toestemming aan volwassenen hun kinderen en die van anderen met rook te vergiftigen dan gaat hij wellicht de geschiedenis in als de enige minister van volksgezondheid met meer doden op zijn conto dan een gemiddelde krijgsheer in Darfur.



Geen opmerkingen: