- Poor starv'ling bard, how small thy gains!
How unproportion'd to thy pains! -

maandag 8 juni 2009

na wil vonk (cda) en david rietveld (groen slinks) is het nu henk kool (pvda) die bij ons door de brievenbus pist

Vonk, Rietveld en Kool, zomaar wat namen van politici die graag een potje mogen schijten op de koppen van Haagse burgers.
Trouwe lezers van cobra herinneren zich vast nog wel hoe moeke Vonk zich zonder voorbehoud schaarde aan de zijde van een dreigmongool.
Ook de rat Rietveld is nog niet vergeten...ongenuanceerde uitlatingen jegens zijn stadgenoten vormen slechts één uiting van regentesk onfatsoen. Hij mag ook graag voetje wrijven met zogenaamde Haagse Helden; de homofobe, nationalistische Henk Bres hoort er wat David kabeltrui Rietveld betreft helemaal bij.
Vandaag treffen wij de dwerg Henk Kool van de gedecimeerde PvdA in de voorhoede van de elite uit het IJspaleis.

"Crapuul" noemt hij de gewone Haagse burger in een interview met het tijdschrift 'Bedrijventerrein'.
Het is slechts één kwalificatie van mensen aan wie hij zich al jaren niets gelegen laat liggen.
De 'elite' moeten we hebben, anders gaat onze stad naar de kloten.

Kool verder over de Haagse bevolking: "Waar ik mij vooral aan stoor is dat het nogal stil blijft vanuit de intellectuele hoek van deze maatschappij.
Architecten, stedenbouwers en andere intellectuelen doen vrijwel niets in het maatschappelijk debat(...)alleen de tegenbeweging laat zich horen(...)en ik vraag me dan af: waar zijn de architecten en stedebouwkundigen? Waar is de BNA? Waar blijft de BNSP? Je hoort ze niet, ze laten het aan het publiek over en dat is levensgevaarlijk."

Ja lieve lezer, u leest het goed; 'levensgevaarlijk' zijn ze, die Haagse burgers met een mening.
Je proeft het door alles heen, het liefst zou hij hen deporteren naar een of andere archipel. De elite mag dan als dank haar eigen dacha's bouwen, desnoods 500 meter hoog gestapeld; wat kan het rotten als de rest van de stad geen zonlicht meer ziet?
Hier geldt het adagium hoge bomen vangen meer zon.

Gnoom Kool op dezelfde voet:
"(...)veranderingen komen dikwijls uit de intellectuele bovenlaag van een maatschappij. Die bovenlaag heeft zich echter de afgelopen decennia teruggetrokken op zijn eigen domein, houdt zijn mond, vindt het wel goed. En daarmee geven ze de ruimte aan het crapuul, aan Wilders en de zijnen. Ik zeg niet dat de tegenstanders aanhangers van Wilders zijn, maar je geeft wel ruimte."

Henk Kool is een schoft.
Hij past een smerige politieke truc toe; zet tegenstanders zonder aanzien des persoons in een hoek waar ze niet thuishoren maar wat geeft het...zolang er maar een zweem van smerigheid boven je tegenstanders blijft hangen dient elk middel het doel van de machtwellustigen.

Kabouter Kool fulmineert verder:
"(...)Neem Scheveningen. Daar wordt al sinds de jaren negentig gepraat over de toekomst. Voor de lokale economie is de komst van bijvoorbeeld een cruiseterminal van groot belang.
De politiek is voor en de betrokken projectontwikkelaars uiteraard ook. Maar verder hoor je alleen de tegenbeweging."

Voor niet-hagenezen en zij die zich bedienen van het vals-plat:

Dat onze politici bij projectontwikkelaars op schoot zitten is voor u ook niets nieuws. Wat u misschien niet weet en waarover ons Henkje niets zegt is dat die cruiseterminal ten koste gaat van een van de mooiste en stilste stranden van Den Haag e.o. Neemt u even de moeite en zie hier wat ons te wachten staat wanneer de elite haar zin krijgt.

Een laatste wind van de cruisekabouter:
"Misschien begint de nieuwe revolutie wel bij ondernemers."

Gemeenteraadsverliezingen zijn niet ver meer.
In het IJspaleis draaien wij dan een kleine revolutie af?

ik draai een kleine revolutie af...

ik draai een kleine revolutie af
ik draai een kleine mooie revolutie af
ik ben niet langer van land
ik ben weer water
ik draag schuimende koppen op mijn hoofd
ik draag schietende schimmen in mijn hoofd
op mijn rug rust een zeemeermin
op mijn rug rust de wind
de wind en de zeemeermin zingen
de schuimende koppen ruisen
de schietende schimmen vallen

ik draai een kleine mooie ritselende revolutie af
en ik val en ik ruis en ik zing

© lucebert

3 opmerkingen:

Stephen zei

toch mooi dat gnoom kool aanleiding is om een gedicht van Lucebert uit de kast te trekken!

Dank daarvoor.

David Rietveld zei

Ik heb helemaal geen kabeltrui!

Frans zei

Henk zet burgers in een hoek om zelf achterover te leunen in de hoop dat de elite en het crapuul elkaar in de haren vliegen.
De pech is dat de elite iets meer hersens blijkt te hebben en zich niet wenst te laten misbruiken.
Waarom zou je die idioterie gaan verdedigen als er niets te verdedigen valt?
Verder is het van de zotte dat Henk zich met nieuwbouw bemoeit.
Dat doet Smit van verkeer ook en Norder bemoeit zich weer met het verkeerscirculatieplan dat onder Smit valt.
Niet zo vreemd dat niemand meer weet wie wat doet.
Dan kan het dus gebeuren dat via de media Huffnagel de mantel uitgeveegd krijgt van een geïrriteerde raad, want hij was niet aanwezig bij een debat over de stedenband van Juigalpa en Warschau. Frits zat in Amsterdam en wat blijkt; Frits gaat helemaal niet over die stedenband, dat is het pakkie aan van Rabin Baldewsingh volgens onze informatie. Die raad weet ook niet meer wat welke wethouder dient te behartigen.

Verdeel en heersch

http://snipurl.com/jsak8