- Poor starv'ling bard, how small thy gains!
How unproportion'd to thy pains! -

woensdag 15 december 2010

breaking: DIKKE DEUR VAN POEZIECIRCUS BEKENT INTIMIDEREND BEZOEK AAN WERKGEVER VAN GIJS TER HAAR

Je weet dat het zo is en toch komt een bekentenis nog als een shock, kent u dat gevoel?

Op 10 december jl. schreef Gijs ter Haar te Pomgedichten het volgende:

"(..)Of dat de directeur van datzelfde circus met die Stöker bij mijn baas zat met de eis dat mijn kop moest rollen. Het zijn godverdomme Bart FM Droog praktijken. De fijne salonsocio's."

Een zware beschuldiging, zo zwaar dat je zou denken dat degenen die het aangaat, wel onmiddellijk in de pen zouden klimmen om de aantijging met klem naar het rijk der van fabelen te verwijzen.
Maar we leven niet in Fabeltjesland...dichters die over het algemeen natuurlijk wel beschikken over een ruime fantasie, weten kennelijk drommels goed wanneer feit en fictie zorgvuldig gescheiden moeten blijven.

Er werd, zoals verwacht, wat gepiept en geblazen in de piste, maar een officiële ontkenning kwam er niet.
Wel werden dreigende mailtjes verzonden naar de beheerder van Pomgedichten; er moest een fotootje zus en een tekstje zo verwijderd worden en deed meneer dat niet dan zouden ze hem wel eens eventjes; of woorden van gelijke bangmakerij.

Bij een gewone dichter breekt het zweet dan uit: 'Stel dat het niet waar is wat ik schreef, stel dat die lui van het circus helemaal niet bij de werkgever van Gijs zijn langs gegaan, dan hangen ze me straks nog voor laster'.
U begrijpt, ik kon niet anders dan een mailtje sturen aan de dikste deur van het Poëziecircus, en hem vragen of ik mij zorgen moest maken om juridische acties jegens mijn persoontje. Letterlijk schreef ik:

"Kijk van zulke acties (juridische dreigementen)gaat een eenvoudig dichter, met slechts 8 blikken ravioli op de plank, vanzelfsprekend recht overeind zitten en krabt zich eens achter de oren..."chips", roept hij dan uit, "ik heb net getikt (http://maxlerou.blogspot.com/2010/12/een-cliniclown-van-het-poeziecircus.html) dat die lui van het Poëziecircus een collega dichter een smerige poets hebben gebakken; fuck, straks heb ik Moszkowicz aan mijn broek".

En ik besloot met:
"Ik hoef vast niet uit te leggen dat het voor mij een enorme opluchting zou zijn, mocht ik van jou, of iemand anders met gezag binnen het Poëziecircus, vernemen dat ik mij over juridische acties geen zorgen hoef te maken omdat, en dat is op zich dan weer wel zorgelijk, een aangifte wegens laster door ondergetekende in het geheel niet wordt overwogen, omdat berichtgeving op mijn blog, laten we zeggen, niet geheel en al, of in het geheel niet, op onwaarheid berust.
En dan voor iedereen een witte kerst,
max lerou"

Eerlijk gezegd verwachtte ik geen reactie; stilzwijgen bleek eerder al een beproefde tactiek, maar zie, de dikke deur klom om één uur in de nacht toch achter zijn laptop en schreef:

"Ik heb jou in elk geval niks van dien aard gestuurd, dus ik ben niks van plan tegen jou."
En even verder nog: "...als je geen bericht hebt ontvangen, hoef je je geen zorgen te maken.
Vrede op aarde,
Alexis ".

Tsja beste lezer, dan kunnen wij van Cobra toch echt niet anders dan concluderen dat te hier waarheid en niets dan de waarheid werd gepubliceerd.
Niks laster, de fijne lieden van het Poëziecircus geven ronduit toe dat zij bij de werkgever van de dichter Ter Haar zijn langs gegaan.

Met die lui moeten de slammers in Nederland zeker verder richting een volgend NK?
Ik dacht van niet.
O en de kop van Gijs?
Die zit nog gewoon waar hij hoort; op de getatoeëerde nek van de blauwe reus.

9 opmerkingen:

Anne zei

Hoi! Het is me volstrekt niet duidelijk hoe je Alexis´ reactie, met de beste dan niet kwaadste wil, als bekentenis kunt opvatten. ????? Rare wereld..

max lerou zei

lezen is wellicht niet je sterkste punt Anne.
nog eenmaal speciaal voor jou:
ik laat Alexis weten te 'vrezen' voor juridische acties, mochten de dikke deuren van het circus besluiten dat ik een lasterlijk stukje schreef.
Alexis antwoord houdt duidelijk in dat hij geen grond voor vervolging ziet.
Want reken maar dat als dat wel het geval was geweest, Cobra, net als eerder Pom Wolff, een vet schrijven namens het Circus tegemoet had kunen zien.
Bij Pom ging het nota bene om het al dan niet onrechtmatig gebruik van een lullig fotootje; da's toch andere koek dan laster zou je denken.

Anne zei

Oh zo! Nee het ging het Poëziecircus echt om die foto en het schenden van het briefgeheim, ze zijn niet zo van het juridisch 'dreigen' vanwege laster, dan blijven ze bezig dat snap je wel. En nu snap ik hoe je denkt, maar wat als het Poëziecircus gewoon niet de behoefte voelt mee te doen aan Pom's roddelsite? Kan ik best begrijpen..

max lerou zei

Voor een toevallige lezeres heb je opvallend veel inside info Anne...het lijkt verdomd wel of ik het vriendinnetje van Alexis aan de lijn heb.
Het Circus wordt zo beslist niet geloofwaardiger hoor Anne

Alexis de Roode zei

Teveel blowen tast de hersenen aan, Max. Jammer, je had enig dichttalent, maar in het riool gaat dat niet gedijen. Sterkte met de rest van je leven. http://devalsenoot.blogspot.com/2007/07/f-starik.html

Anne zei

Oh ik ben zeker Anne van het Poëziecircus, dat probeer ik toch niet te verbergen hoop ik?

max lerou zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
max lerou zei

plakte verkeerde berichtje in reactiescherm; daar moest staan:

leuk dat je nog eens verwijst naar een gedicht van Starik.
weliswaar gebaseerd op een verkeerde aanname maar zeer geestig.
was het onderwerp te hier maar evenzo om te lachen.
de dikke deuren van het circus en hun streken zijn als het noro-virus; zum kotzen

max lerou zei

Ik moet toch echt even terug komen op een dingetje dat Anne hier gisteren tikte.
Op de redactie van Cobra komen berichten binnen dat het Poëziecircus de vermaarde dichter Pom Wolff onder meer dreigt met juridische actie wegens vermeende laster.
Terwijl ons Anne hier gisteren nog tikte: '"(...)ze zijn niet zo van het juridisch 'dreigen' vanwege laster (..)".
Hoor je de klompen al breken Anne?